Vikten av att dricka vatten

När du tränar - och när du inte tränar - är det viktigt att dricka vatten. Det kan låta lätt men för många är det väldigt svårt att dricka tillräckligt med vatten. Vad som är tillräckligt är olika från person till person och kan variera från dag till dag. Bäst är att du dricker när du är törstig - så enkelt är det.

Image

Men om du är törstig men tycker att det är svårt eller tråkigt att dricka vatten så finns det några knep som du kan göra för att förändra det. Det kan vara gott med vatten trots att du inte är uttorkad eller inte har druckit på länge.

Smaksättningar

För att få lite smak på vattnet kan du välja att köpa smaksatt vatten. Men du kan också göra dig eget genom att lägga i gurka, bär, citron eller något annat som du tror är gott i vattnet. Vill du ha riktigt kallt vatten kan du göra is med olika bär, frukter eller grönsaker i. Du häller helt enkelt i vatten i en form, stoppar i det du vill att vattnet ska smaka och lägger in formen i frysen.

Image
Image

Variera temperaturen

Du kanske har svårt att dricka kallt vatten? Då kan du testa att värma vattnet så att det blir te eller ha vattnet framme en stund så att det blir rumstempererat. Dessutom kan du även addera bubblor om du har en sodastreamer eller liknande. En blandning av allt är nog bäst så att du inte tröttnar på något av det.